Ana içeriğe atla

seaboard grand

grand piyano videolarını incelerken kalktı karşıma çıktı bu tuhaf şey... seaboard grand adı... güzel bir şeye benziyor, hadi paylaşayım dedim... belki almak isteyen çıkar... aslında sevmiyorum müziğin daha doğrusu müzik aletlerinin bu kadar dijitalleşmesini ama sonuçta bu aletlerden çıkan sesleri de başka yerden çıkaramıyorsunuz... derler ya bütün sesler doğada var diye... bu sesler de mutlaka vardır ama neredeler bilmiyorum...

oyuncak aslında bu seaboard... bunu küçümseme amacıyla yazmıyorum... tam alıp kurcalamak için... tabii öyle ucuz filan da değil ama olsa şöyle bi kurcalasak fena olmaz... daha doğrusu, mıncıklasak demek lazım bu seaboard için... en azından şu morphwizden filan bin kat iyi gibi... hiç olmazsa klavyevarimsi bir görünümü var... daha bi müzik aleti havasında...

seaboard grand; roland lamb in londrada kurduğu roli tarafından üretiliyor... 2009 yılından beri uğraşıyorlarmış seaboard u yaratmak için ve becermişler sonunda... bende bıraktığı ilk izlenim pek de iç açıcı olmamıştı ama şöyle biraz yakından inceleyince içim ısınıverdi... anladığım kadarıyla, aslında donanım ve yazılım üretiyorlar ama zannedersem seaboard u icad edip, üretimine yoğunlaşınca başka bir şeyle uğraşmaz olmuşlar çünkü ürünler kısmına bakınca sadece seaboard çıkıyor... stüdyo tipi yanında, "stage" yani sahne tipi ve 88 tuşlu tipi mevcut... stage, 61 tuşlu ve 2999 $... 88 standart piyano tuşlusu ise 8888.88 $... özellikle 88 tuşlusu oldukça pahalı ama çok gayrı ciddi geldi bu fiyatlar bana... tamam, anladık, bu 88 tuşlu olan sınırlı üretim filan ama fiyatının 8888.88 $ olması ilginç:)... ilginç ve esprili genç bir ekip üretiyor bu cihazı... iyi de kardeşim, fiyatta espri mi olur!... maliyet hesaplanır, biraz kar filan konur falan filan... 88 tuş diye fiyat baştan sona 8 li mi olur!... şimdi önce aşağıda bi izleyin, bakalım beğenecek misiniz... ben ilk izlediğimde "aman yahu ne bok icat edeceklerini şaşırdılar artık demiştim ama bir kaç video izleyince fikrim tamamen değişti...



yazarken bir yandan da videolarını izleyip; üretici ekip, firma ve üretimi hakkında bilgi sahibi olmaya çalışıyorum... okudukça ve izledikçe ilgimi çekmeye başladı iyice!... baştan pek önemsememiştim ama sesler ve sahip olduğu özellikler açısından gerçekten farklı ve çizgi üstü bir cihaz... kullanan bir çok klavyeci çok memnun kalmış ve keyboard un ötesinde bir cihaz olarak tanımlıyorlar seaboard u... hatta geleceğin enstrümanı olarak tanımlayan bile var... "klavyenin ötesinde, enstrüman" demiş black sabbathın klavyecisi adam wakeman...

bence en önemli özelliği; sınırsız olması... yani gerçek anlamda kendinizden çok şey katıyorsuınuz anladığım kadarıyla... işi sadece cihaz yapmıyor, siz de çok önemlisiniz ve parmaklarınızın katkısı ön planda... şöyle anlatayım; mesela vibratoyu siz yapıyorsunuz, cihaz yapmıyor... yada örneğin bir çok gelişmiş cihazdaki pitch bend, modulation yada pitch ribbon gibi özellikleri burada direk parmak uçlarınızla yapıyorsunuz... tuş üzerinde bu hassasiyete ulaşabilmek çok önemli... nasıl gitar çalarken parmak uçlarınızda bitiyor olay, bu cihazda da aynen öyle... yani kuru bir dijital taklit değil... mesela en gelişmiş cihazlarda bile, piyanodaki hammer efekti tamamen dijital bile benzetmeden ibarettir, bu cihaz onun biraz daha ötesinde... bu sebeple oldukça ilgimi çekti... ilgimi çeken diğer özellik ise ses kalitesi oldu...



bu nasıl bir alettir ben tam da anlayamadım... hiç bir videoda ses nasıl seçiliyor, nasıl ayarlanıyor vs vs vs gibi merak edilmesi gereken şeyleri göremedim... işin içine gizem mi katmak istiyorlar... kafamın bastığı ölçüde çalışma prensibi hakkında az da olsa fikrim oldu... normal bir keyboardda tuşa basma kuvvetiniz algılanabiliyor en fazla... hafif ve uzun süre basarsınız, sert ve kısa süreli yada değişen oranlarda kuvvet uygularsınız ve cihazdan tepki alırsınız... bunun dışında bildiğim sadece endeavour tarafından geliştirilen evo var... tabii sadece ekran hassasiyeti ile çalışan morphwiz i saymazsak... onu konu dışında tutuyorum çünkü hem sadece bir yazılım sonuçta, hem de seaboard benzeri bir dokunma hassasiyeti yok morphwizde...

seaboard oldukça farklı bir yapıya sahip... tuşlar tamamen esnek ve yumuşak bir materyalden üretilmiş... pitch, modulation ve hammer etkilerini parmaklarınızın hassasiyeti kapasitesinde dilediğiniz şekilde gerçekleştirmenize olanak tanıyor... yani keyboardlar içinde kendinizi en iyi şekilde ifade edebileceğiniz şimdilik tek cihaz... kullanılan teknolojinin detaylarına ulaşamadım, büyük ihtimalle ulaşılması zaten mümkün değildir... mümkün olsa bile benim anlamam zaten kesinlikle mümkün değil:)...

dilediğiniz şekilde kullanabilirsiniz seaboard u... en çok tercih edenler film müziği yapanlar oluyor zannedersem çünkü kafanızdakini tek başınıza parmaklarınızın ve kulaklarınızın hassasiyeti ölçüsünde yansıtmanıza sınırsız olanak sağlıyor... yazının başından sonuna gelinceye kadar; oyuncaktan çıktım, devrime kadar geldim:)... evet bir ölçüde devrim sayılabilir bu teknoloji ve üstelik henüz bir bebek, topu topu 3 yaşında...

Jordan Rudess - Roli Seaboard using Sample Modeling



Seaboard GRAND plays Abbey Road Studios: "Dalston Rising"




Yorumlar

Ayın Çok Okunanları

aslıhan keçebaşoğlu

başarılı genç bestecilerimizden aslıhan keçebaşoğlu; finlandiya'nın ünlü sibelius müzik akademisinde master yapmaya hak kazanmış... bugün birden karşıma çıkınca bu haber, çok sevindim... kendisi hakkında iki kelam etme fırsatım da çıktı bu arada...

son yıllarda eserleri ile adını sıkça duymaya başladığımız aslıhan keçebaşoğlu ile ilgili olarak öncelikle ufak bir hatırlatmada bulunmam gerekiyor, sonra bu kısmı silip atacağım okuluna başladığında... 

hem sibelius akademisine finlandiya dışından başvuran 25 aday içinden ön eleme ile seçilen 7 kişiden biri olmayı hem de o 7 kişi içinden sıyrılıp, okula kabul edilen 2 kişiden biri olmayı başardı aslıhan keçebaşoğlu... özetle bu önemli okulda yüksek lisans yapacak ancak 7 temmuz tarihine kadar acil olarak 2500 euro desteğe ihtiyacı var... sonrasında da oturma izni ve yaşamsal giderleri için de önemli bir desteğe ihtiyacı olacak doğal olarak... ilgilenenler için adresini vereyim hemen... 

aslihankecebasoglu yazacaksınız... sonrası bildiğin…

çocuğa gitar nasıl alınır?

başlığı atmam çok uzun sürdü!... "çocuğa gitar nasıl alınır" tuhaf geldi... "gitar çocuğa nasıl alınır" daha tuhaf... "nasıl çocuğa gitar alınır" ilginç oldu... "çocuğa nasıl gitar alınır" daha değişik oldu... her neyse işte, yazının bütün bu değişik sorulara yanıt vermesine çalışayım da olsun bitsin...


aslında çok zor bir konu hakkında yazacağım çünkü bu sayfaya "çocuğuna gitar almayı düşünen ama bunu nasıl yapması gerektiğini bilmeyen, işin içinden çıkamayan kişiler" arama motorları tarafından zorla getiriliyorlar ama bu sayfada öyle bir konu yoktu... artık olmak üzere... gelen kardeşlerimiz elleri boş dönmesinler diye düşündüm ve bildiğim kadarıyla yazayım dedim...

"çocuğa gitar nasıl alınır" ve "gitar çocuğa nasıl alınır" sorularının yanıtı basit ve hemen geçeceğim; cebe bir miktar para konulur ve müzik aletleri satan yerlerden birine gidilip, satın alınır... bunu geçiyorum...

"nasıl çocuğa gitar alınır"…

çağla karaali

çağla karaali de 3 yaşında müziğe başlayanlardan... her ne kadar konservatuvarda 12 yaşından önce gitara başlayamazsın demişlerse de uzman kişiler, 5 yaşında gitar çalmaya zaten başlamış... çok da iyi çalıyor ayrıyetten... ben de bunu anlayamıyorum!... konservatuvardaki uzmanların dünyadan haberleri yok mu?...

konservatuvarı 7 yaşında kazanmış... 8 yaşında da engelliler için konserler vermeye başlamış... konservatuvardaki değişmez sabit kurallar sebebiyle de ayrılmış daha sonra... çok da iyi yapmış bence... sanatta kural olamaz... 1 yaşında ise sanatçı, sen ona uyacaksın... yapmak istemediği bir şeyi yaptırmaya çalışmayacaksın... onun kulu kölesi olacaksın sayın konservatuvar kardeş... o sana uymayacak, sen ona uyacaksın... kendinden daha iyi bakacaksın ona...

ben başka ülkelerin çocuklarını yazarken hiç bu tip sorunlarla karşılaşmıyorum!... ülkemiz çocuklarını yazmaya başladığım andan itibaren hep sorun hep sorun!... amerikalı, koreli, fransız çocukların aileleri çok mutlu!... onları…

idil ve ela'dan başarı haberi

yine bir gülden gökşen hoca klasiği... iki öğrenci, 2 birincilik... idil atlıer ve ela demirkaya; the muse müzik yarışmasına katılıp, birinci olmuşlardı ama ben ertelemiştim bu paylaşımı çünkü ödül olarak yunanistanda konser vereceklerdi haziran sonunda...

temmuz ayına girdik ya, "konser verilmiş mi? bi bakayım" dedim, verilmiş tabii... ben de paylaşayım artık dedim...

the muse, internet üzerinden video paylaşımına dayalı bir yarışma ve videonuzu yarışmaya göndererek katılım sağlıyorsunuz... değerlendirme sonucunda alınan puanlara göre dereceler veriliyor ve her kategorinin birincilerine konser verme imkanı sağlanıyor... bütün dünyaya açık bir yarışma ve neredeyse tüm enstrümanlara ek olarak vokal yanında, oda orkestrası, geleneksel enstrüman ve amatör kategorileri de mevcut...

ela ve idil, birinci oldukları için konser verme hakkı kazandılar ve 29 haziran günü saat 19:00 da atina'nın en büyük salonu olan megaron konser salonunda sahne aldılar... yapılan yorumlarda, büy…

cem esen

yıllardır takip etmeye çalıştığım bir isim besteci ve piyanist cem esen... daha doğrusu, takip etmeye başladığım belki de ilk genç müzisyenlerimizden kendisi ama yıllardır hakkında hiç paylaşım yapmadığım bir isim aynı zamanda... bu sayfada neden bir çok genç yetenekten henüz bahsedememiş olduğumu açıklarken de cem esen'i örnek göstermişim:)... bakınız, burada... gitmişken oraya; sağa sola da bir göz gezdirin, öyle dönün...

tabii hakkında hiç bilgi vermemiş de değilim... sağ üstteki "ara" kısmına adını yazıp, okuyabilirsiniz... mesela "neden önceliğimiz geleceğimizdir?" sorusuna yanıt ararken de cem esen'in hayran kaldığım eserlerinden biri olan free variations op. 7 eserini paylaşmıştım... bu paylaşımı ben çok önemserim ve okunmasını isterim, verdiğim bağlantıdan okuyun mutlaka...

içinde gürültü eksik olmayan bir evde dünyaya gelmiş cem esen de... yani anne de baba da müzisyen... komşuların sevmediği türden evler sanatçı evleri... "vayyy sen müziğe n…

orta çağdan günümüze hurdy gurdy

hurdy gurdy, 12. yüzyıl öncesine ait yaylı bir çalgıdan köken aldığı düşünülen oldukça eski bir müzik aleti... ilk ortaya çıktığı yer; bazı kaynaklara göre avrupa ama orta doğu orijinli olduğu konusunda neredeyse fikir birliği var gibi... üstelik atasının rebab olması da kuvvetle muhtemel... gerçi köken araştırmalarında bu kadar gerilere gidilmesi ne derece doğrudur bilmiyorum çünkü nihayetinde bütün enstrümanları en eski bir kaçına bağlayıvermek de biraz mantıksız geliyor bana... rebabın aşırı değişmiş bir hali oluyor bu durumda...

çok daha eski resimler mevcut ama ben birbirlerine benzeliklerinden dolayı jules richomme ye ait 1882 tarihli yukarıdaki tabloyu ve günümüze ait aşağıdaki fotoğrafı paylaşmayı istedim... aşağıdaki fotoğraf ise günümüzün ünlü folk rock grubu eluveitie nin gözde elemanı anna murphy ye ait... yazının sonunda bir videosunu paylaşırım mutlaka ama şimdilik şunu söylemek gerekir ki; 133 yıl öncesi ile günümüz arasında çok şey değişmiş olabilir ama işin özü aynı …

can çakmur

çok dikkat çeken, çok başarılı bir genç piyanist can çakmur... hakkında bir şeyler yazmak için hep ileri bir zamana ertelediğim isimlerden biri kendisi ama fırsat buldukça ertelediğim bu gençleri de yazmaya çalışıyorum... can çakmur, bir çok genç yeteneğimize oranla daha fazla tanınma fırsatı yakalamış olan bir isim... tabii bu tanınırlığın sebebi, elde ettiği büyük başarılar sonuçta ve dolayısıyla medyada daha fazla yer aldı... türkiyede ilgili medyanın bile ilgisini çekebilmek için bir kaç deveye birkaç hendek atlatmanız gerekiyor... zaten ondan sonra da medyaya ihtiyacınız kalmıyor:)...

can çakmur hakkında detaylı bilgi alabilmeniz için öncelikle resmi sayfasının adresini paylaşayım... çok iyi hazırlanmış güzel bir sayfaya sahip can çakmur... fırsat buldukça araya sıkıştırıyorum, her genç yeteneğimizin mutlaka böyle bir sayfası olmalı diye düşünüyorum... umarım bir çokları gibi sayfasına kilidi vurup da facebook, instagram vb gibi pek işe yaramayan ortamlara geçmez...

www.cancakmur.…

gnossienne

gnossienne denince akla önce yaratıcısı erik satie geliyor doğal olarak ama onun dışında akla hayale gelebilecek her şey de geliyor ruh durumuna göre... özellikle o büyük üne sahip olan gnossienne no 1 dinlerken ben parçayı her seferinde başka başka hissediyorum... bu eserin aslında hiç bir şekilde eğlenceli, neşeli vb filan olması mümkün değil gibi çünkü doğaya aykırı ama bana komik ve neşeli geldiği bile oldu!... yorumu dinleyenin ruh durumuna  bırakabilen bir eser...

önce şu yukarıdaki fotodan bahsedeyim, koreografisi amerikalı efsane kadın dansçı martha graham a ait 1926 nisanında prömiyeri yapılan dans gösterisinden... fotoğraf 1927 yılına ait ve gnossienne dans performansından bir enstantane... martha graham, 1991 yılında 97 yaşında öldü... amerikanın en eski dans kumpanyasının kurucusu ve ölene kadar da koreografilerini sürdürmüş... gnossienne ise martha grahamın ilk bağımsız dans gösterisi...

asıl adı eric alfred leslie satie olan ve adını daha sonra erik olarak değiştiren er…

gelem gelem (djelem djelem)...

"öldüğüm zaman beni ayakta gömün çünkü bütün ömrüm dizlerimin üstünde geçti"

"gyelem, gyelem", "jelem, jelem", "dzelem, dzelem", "dželem, dželem", "delem, delem", "djelem, djelem", "celem, celem"... ve daha bir çok benzeri türevi var bu "gelem, gelem" in... farklı çingene (roman) diyalektlerinde birbirine benzeyen ama farklı yazılan bir çok örneğine rastladım... aşağıdaki fotoğrafta bile, bir yanda dzelem yazarken, hemen yanında verilen sözlerde djelem yazılmış... en yaygın olarak kullanılan ise "gelem" olduğu için, ben de o şekilde yazıyorum...

çingeneler, çingene kültürü, müziği ve çingene katliamı hakkındaki aşağıdaki yazıları da okuyabilirsiniz

çingeneler

çingene müziği

tüm dünyadaki çingene halklarının ortak marşı oluyor gelem, gelem... insanın içini titreten çok önemli bir çingene şarkısı... zarko jovanovic e ait... çingeneler arasında çok sevildiği için marş olarak kabul edilmiş 197…

deniz neva ertürk

"gelecekte caza geçebilir" yada "bakarsınız, progresif müzik yapar" vb gibi bir takım kehanetlerde bulunamayacağım bir paylaşım olacak gibi görünüyor genç piyanist deniz neva ertürk hakkındaki bu paylaşım... sürekli takip edenler anlamıştır ne demek istediğimi ama ilk defa okuyan anlamayabilir; ben özellikle prog ve caz hastası olduğum için, burada gençlerin kafalarını çelip, klasik müzikten biraz saptırmaya çalışan bir tipim ama deniz neva ertürk'ü dinlerken, kendisine bu tip lafların pek işlemeyeceğini anlamış bulunuyorum... gelecek ne getirir tabii bilinmez, bakarsınız yeni bir ayşedeniz doğar ama deniz neva nedense bana tam bir klasik piyanist izlenimi verdi... yani klasik eserlere harfiyen bağlı, bilinen orijinal halleri ne ise bire bir çalma azmi içinde bir konser piyanisti sezdim... anlatamadım değil mi?... farkındayım:)... ama anlatmadan bırakmam merak etmeyin...

adına inatla klasik denen bu muhteşem müzik, diğer müzik türlerinin de anası olduğu için, …