Ana içeriğe atla

ev stüdyosu örnekleri


home studio
ev stüdyosu
Ben aşağıda değişik maliyetlerde oluşturulabilecek farklı örnekler vermeye çalıştım... tabii şu kesin ki bu örnekler ortalama bir müzisyen için... kesinlikle değişmez kalıplar değil!!!... markalar sadece fiyatları baz alınarak seçilmiştir... Bu örnekler sadece fikir verme amaçlıdır ve yazılım(lar) ve aksesuarlar amaca göre değişir...

Örnek 1

Bilgisayar

Alesis IO 2 USB ses kartı

M Audio Keyrig 49 Midi Keyboard

M Audio Studio Pro 3 Monitör

Yazılım

Aksesuarlar

Oldukça ucuz bir kombinasyon ve bu kombinasyonda kullanılacak olan yazılım çok büyük önem taşımaktadır... Diğer ekipmanlarda mümkün olduğunca minimumlar seçilmiştir... bu durumda oldukça güçlü bir yazılım gerekmektedir...

Örnek 2

Bilgisayar

M Audio Oxygen 49 Midi Keyboard

TAPCO Link Firewire ses kartı

Fostex PM 04 Monitör

Sennheiser HD 201 Kulaklık

AKG Perception 100 Kondenser Mikrofon

Yazılım

Aksesuarlar

Bu kombinasyon örnek 1 e yakın bir kombinasyondur... ancak vokal yada akustik kaydın yapılması amaçlanmıştır... Kondenser mikrofon önerilmesinin sebebi daha hassas kayıt içindir ancak stüdyo ortamındaki yalıtımın çok iyi olması gerekmektedir... eğer yalıtım yeterince iyi değilse dinamik mikrofon seçilmelidir



Örnek 3

Bilgisayar

M-Audio Keystation 88 es Midi kontrol

TAPCO Link Firewire ses kartı

Fostex PM 04 Monitör

Synthogy Ivory Grand Piano (yazılım)

Aksesuarlar

Önceki örneklere benzer maliyette bir kombinasyon ancak vokal yada akustik kayıt değil, tamamen piyano ağırlıklı bir stüdyo... yani sadece piyano için düşünülmüş... bu sebeplepiyano yazılımı ile desteklenmiş...

Örnek 4

Intel Quad Core Extreme 2 Dual Boot Music PC

22" Belinea TFT Monitor (2 adet)

Digidesign 003 Factory Firewire Ses Kartı

Genelec 8050A monitör

AKG C414 B-XL II 5-Pattern Kondenser mikrofon yada (Shure PGDMK6-XLR davul seti)

Yazılım

Aksesuarlar

Örnek 2 ye benzer bir kombinasyon ancak maliyet oldukça yüksek... bu maliyette bu kombinasyonu destekleyecek yazılımın da yüksek kalitede ve amaca uygun özellikler sunan bir yazılım olması gerekiyor...

Bu örnekler bilgisayarın/ses kartının/midi keyboardın kontroler olarak kullanıldığı yazılım ağırlıklı kombinasyonlar... mikrofonlu kombinasyonlarda vokal haricinde sadece akustik müzik aletlerinin kullanılabileceği örneklerdir... günümüzde aslında bu tip yazılım ağırlıklı stüdyolar gittikçe daha fazla kullanılmaya başlanmıştır ancak, yazılıma dayalı olmayan workstation kontrollü bir çok kombinasyon da kullanılabilmektedir...

Örneğin;

Örnek 5

Bilgisayar

Genelec 8050A monitör

Kurzweil SP2X 88-Key Stage Piyano (Hammer Action)

Yazılım

Aksesuarlar

Bu örnek yine piyano hayranları için yapılmış bir kombinasyon... yazılım ve bilgisayar sadece kayıt ve demoların aktarımı için! yani bu kombinasyonda aslında ön planda olan yukarıdaki örneklerin aksine Kurzweil stage piyano...

Örnek 6

Bilgisayar

JBL LSR4328P Stüdyo Monitörü

Korg M3-88 (88-Key Synth Workstation Sampler)

Yazılım

Aksesuarlar

Bu kombinasyon, sadece piyano ağırlıklı değil... bu örnekte kontrol tamamen Korg M3-88 worksatation da... ama seçilen cihaz 88 tuşlu... amaca göre çok güçlü yazılımlar ile de desteklenebilir... Bu tip kombinasyonlarda workstation üzerinden elektro gitarın da sisteme dahil edilmesi oldukça kolaydır...
Bu tip kombinasyonların sonu yoktur... olmazsa olmazlardan başlanıp çok büyük kombinasyonlara kadar gidilebilir...

Örnek 7

Macintosh bilgisayar (MacOX X ver. 10.3.7 yada daha üst; PowerPC G4/800MHz yada daha üst; 512MB)

Cubase LE 48-track Production Software

PreSonus FIREBOX

Digidesign Mbox 2 Pro FireWire Audio/MIDI arabirim

Rode NT3 mikrofon(lar)

DT 770 Pro kulaklık

JBL LSR4328P Stüdyo Monitörleri

Korg Triton Extrem Workstation

Roland V-Synth GT Synthesizer

Akustik ve elektro gitarlar

Boss DR-880 Dr. Rhythm Davul makinesi

Aksesuarlar

Bu kombinasyon çok amaçlı, maliyeti oldukça yüksek, komple bir ev stüdyosu örneğidir... çeşitli farklı yazılımlarla desteklenebileceği gibi çok farklı akustik enstrümanlar da dahil edilebilir... bunun yanında synthesizer yerine ses modülü yada iyi bir yazılım kullanılabilir... ancak yine de profesyonel değildir!!!
Bu aşamada amacımıza daha kolay yoldan çok daha düşük bir maliyetle mi ulaşacağız yoksa paramız ölçüsünde yüksek maliyetle stüdyo kurup keyifle müzik mi yapacağız sorusu gündeme gelir... Çünkü örneğin, örnek 7 kombinasyonu yerine çok daha düşük maliyetle yazılım yönü ağırlıklı benzer amaçlı bir sistem kurmak oldukça kolaydır!!! ama müzik aletlerinin çıkarılarak sanal enstrümanlar yada ses yazılımları kullanılarak yapılan müzik ne derece keyiflidir yada ne derece müzisyenliktir buna kişinin karar vermesi gerekir

#1

Tek başına 1-2 mikrofon ile vokal yada akustik kayıt yapan amatörlere yönelik
PreSonus Firebox 6x10 FireWire Kayıt Arabirimi

Studio Projects B1 Kondenser Mikrofon

KRK RP5G2 Rokit G2 Monitör

Sony MDR7506 Kulaklık

#2

Amatör gruplara yönelik oldukça kaliteli çalışmalar yapılabilecek bir donanım…

Mackie Onyx 1640 16-Kanal Mixer

Korg M361 61-Tuş Synth Workstation Sampler

Dynaudio Acoustics BM5A Monitör

Apple Logic Pro studio (Macintosh) yada Cubase (pc)

Kulaklık

Great River ME1-NV Mic preamp ve AKG c414

Mark of the Unicorn (MOTU) MIDI Express 128 8x8 Arabirimi

Akai MPD24 USB/MIDI Pad Kontrol birimi

BLUE Baby Bottle Studio Kondenser Mikrofon

ElectroVoice RE20 Cardioid Dinamik Mikrofon

Shure SM81LC Cardioid Kondenser Mikrofon


#3

Tek başına çalışan müzisyenler için… yazılım ağırlıklı olmayan bir donanım…

Kulaklık

Yamaha MG124CX Stereo Mixer

Shure SM57 Mikrofon

Sonar Home Studio yada Cubase Studio

Bilgisayar

MAudio Audiophile 2496

Yamaha MM6 61-Tuş Synthesizer

Alesis Monitör One MK2


#3

Tek başına çalışan Pro Tools kullanmak isteyen müzisyenler için…
M-Audio Project Mix I/O Arabirimi

KRK RP8g2 Rokit Monitör

Yamaha MO8 88-Tuş Synthesizer

AKG K171 Kulaklık

MAudio Pro Tools M-Powered Kayıt yazılımı

bilgisayar

Studio Projects TB1 Tube Mikrofon

#4

Sample temelli çalışmak isteyen müzisyenler için…
Event Studio Precision 8 Monitör

Roland MV8800

Akai MPC5000

Shure SM58 Cardioid Dinamik Mikrofon

Numark TT1650 Direct Drive Turntable yada Vestax PDX2000 Pro Turntable

Numark Axis 4 Tabletop CD Player

Edirol PCR30 32-Note USB MIDI Kontrol birimi

Kulaklık

#5

Mikser ağırlıklı… özellikle gruplar için…
Mackie 1642VLZ3 16-Kanal Mixer

Mackie HR824Mk2

MAudio Audio Delta 1010 and Ableton Delta-Live Bundle (8in/8out PC Card)

Cakewalk SONAR Home Studio (Windows)

Sennheiser MD421

bilgisayar

Kulaklık

Korg X50 61-Tuş Synthesizer

Behringer DI100 Active Direct Box


#6

Tek başına çalışan, tek kontrol merkezli, bir sürü in/out bağlantısı ile uğraşmak istemeyen müzisyenler için…

Tascam FW1884 DAW/Audio/MIDI ArabirimiRode NT2a

Sonar Studio

Kulaklık

Sennheiser MD421

Behringer B2031A monitör

Bilgisayar

Shure SM81

Fantom G, Triton Xtreme yada Motif XS

Sound Forge


#7

club, dance, trance vs gibi elektronika türleri ile ilgilenen müzisyenler için…

Ableton LIVE 24-Bit Kayıt yazılımı (Macintosh ve Windows)

Korg EMX1 Electribe MX Production Station

Korg Radias-R Virtual Analog Synthesizer Rack

Event ASP6 Studio Precision 6 Monitör

Virus TI Desktop synth

Propellerheads Reason

Propellerhead ReCycle

Alesis Micron 37-Tuş Analog Synth

Stanton T90 USB Direct Drive Turntable

Native Instruments NI Komplete Bundle

Kulaklık


#8

Yüksek kalitede radyo/tv/film çalışmaları yapmak isteyen müzisyenler için…

Avalon AD2022 Dual Mono Pure Class A Mikrofon Preamfi

Avalon VT747SP Class A Tube Stereo Compressor/EQ

Shure SM81 or Neumann KM184

Universal Audio UAD1 Studio Pak DSP kart

PreSonus Central Station Studio Monitör

Neumann TLM 103 Mikrofon

Native Instruments Kore2

RME Fireface 800 arabirimi

bilgisayar

Logic Pro (Mac) Sonar yada Cubase (PC)

Dynaudio BM5a

Korg MR1000 1-Bit 5.6MHz

Bias Peak (Mac) or Sound Forge (PC)

Studiologic by Fatar SL990Pro 88-Tuş MIDI Kontrol birimi

Kulaklık

#9

Profesyonel ve ileri kullanıcılar için

Tascam DM3200 32-Kanal 16-Bus Digital Mixer

Event ASP8 Studio Precision 8 Monitör

Tascam IFFWDM MKII 24-Kanal Firewire Card

Tascam IFAN24X 24-Kanal Analog I/O for X48

Neumann U87Ai Mikrofon

Mark of the Unicorn (MOTU) 2408 MK3 Dijital Audio Arabirimi

Kurzweil k2600X 88 tuş Production Station

Shure SM57 Cardioid Dinamik Mikrofon

Shure SM81LC Cardioid Kondenser Mikrofon

Kulaklık

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

çocuklar müziğe hangi enstrümanla başlamalı?

piyano neden bu paylaşımı yapıyorum? önce onu yazayım... neden olacak, çok soru geliyor... çocuk ve genç sanatçılarımızı paylaştığım için sık sık, doğal olarak bana soran aile çok oluyor bu konuyu ve bazı başka konuları... en çok sorulan sorulardan biri de şu: "bizim çocuk müziğe çok meraklı, hangi enstrümanla başlasın? hangi kursa gönderelim?" kabaca bu soru çok geliyor... tabii devamı da var... bir kaç soruyu da ayrı bir paylaşımla yazarım... daha önce çocuğa gitar nasıl alınır? gibi bir paylaşım yapmıştım, onu okuyan, bu piyano işini de soruyor haliyle... bir çok özel kurs var... enstrüman satan mağazalar var... müzik öğretmenleri vs var ama galiba anladığım kadarıyla aileler verilecek cevabın tarafsız olmasına özen gösteriyorlar... yani doğal olarak işin içinde ticari, parasal, ekonomik vs vs konular olunca, galiba tatmin edici olmuyor... mesela piyano kursu veren bir yere sorduklarında aldıkları cevabın "piyano" olması onları tatmin etmeyebiliyor... beni de e

çocuğa gitar nasıl alınır?

başlığı atmam çok uzun sürdü!... "çocuğa gitar nasıl alınır" tuhaf geldi... "gitar çocuğa nasıl alınır" daha tuhaf... "nasıl çocuğa gitar alınır" ilginç oldu... "çocuğa nasıl gitar alınır" daha değişik oldu... her neyse işte, yazının bütün bu değişik sorulara yanıt vermesine çalışayım da olsun bitsin... aslında çok zor bir konu hakkında yazacağım çünkü bu sayfaya "çocuğuna gitar almayı düşünen ama bunu nasıl yapması gerektiğini bilmeyen, işin içinden çıkamayan kişiler" arama motorları tarafından zorla getiriliyorlar ama bu sayfada öyle bir konu yoktu... artık olmak üzere... gelen kardeşlerimiz elleri boş dönmesinler diye düşündüm ve bildiğim kadarıyla yazayım dedim... "çocuğa gitar nasıl alınır" ve "gitar çocuğa nasıl alınır" sorularının yanıtı basit ve hemen geçeceğim; cebe bir miktar para konulur ve müzik aletleri satan yerlerden birine gidilip, satın alınır... bunu geçiyorum... "nasıl çocuğa gitar al

mehmet özkanoğlu

mehmet özkanoğlu bir süredir paylaşmak istediğim bir gitarist mehmet özkanoğlu... ilk kez 1 yıl kadar önce facebook da bir paylaşımda dinlemiştim... hem de öyle bir paylaşımdı ki, bir şiir için fon müziği olarak kullanılmıştı... klasik gitarla çalınan parça ise, dost çevirmiş yüzünü adlı türkü idi... aşık veysel in... şiirle pek alakası olmayan biri olarak o video yu defalarca izlemiştim sırf parçayı dinlemek için... bence çok çok iyi bir yorum idi ama kimdi çalan??... düşünsenize! ne pis bir durum!... bir türk gitarist (yabancı da olabilirdi, bereket değilmiş) böyle gitar çalıyor ve ben tanımıyorum ve arayıp, bulmam lazım kim olduğunu!... bakmayın şimdi yukarıda parçanın adını yazdığıma, ilk dinlediğimde türkünün adını da kime ait olduğunu da bilmiyordum, sadece türküyü biliyordum... işin kötüsü, çoğu türkü de kimseye ait olmuyor ki! anonim olabiliyor, bir yada bir kaç derleyeni olabiliyor... google ın hiç bir işe yaramadığı da oluyor, onu keşfettim... bu parçayı bu kadar etkileyi

gelem gelem (djelem djelem)...

çingene bayrağı "öldüğüm zaman beni ayakta gömün çünkü bütün ömrüm dizlerimin üstünde geçti" "gyelem, gyelem", "jelem, jelem", "dzelem, dzelem", "dželem, dželem", "delem, delem", "djelem, djelem", "celem, celem"... ve daha bir çok benzeri türevi var bu "gelem, gelem" in... farklı çingene (roman) diyalektlerinde birbirine benzeyen ama farklı yazılan bir çok örneğine rastladım... aşağıdaki fotoğrafta bile, bir yanda dzelem yazarken, hemen yanında verilen sözlerde djelem yazılmış... en yaygın olarak kullanılan ise "gelem" olduğu için, ben de o şekilde yazıyorum... çingeneler, çingene kültürü, müziği ve çingene katliamı hakkındaki aşağıdaki yazıları da okuyabilirsiniz   çingeneler   çingene müziği   tüm dünyadaki çingene halklarının ortak marşı oluyor gelem, gelem... insanın içini titreten çok önemli bir çingene şarkısı... zarko jovanovic e ait... çingeneler arasında çok sevildiği içi

gnossienne

source: martha graham center of contemporary dance www.marthagraham.org Photograph by Soichi Sunami gnossienne denince akla önce yaratıcısı erik satie geliyor doğal olarak ama onun dışında akla hayale gelebilecek her şey de geliyor ruh durumuna göre... özellikle o büyük üne sahip olan gnossienne no 1 dinlerken ben parçayı her seferinde başka başka hissediyorum... bu eserin aslında hiç bir şekilde eğlenceli, neşeli vb filan olması mümkün değil gibi çünkü doğaya aykırı ama bana komik ve neşeli geldiği bile oldu!... yorumu dinleyenin ruh durumuna  bırakabilen bir eser... önce şu yukarıdaki fotodan bahsedeyim, koreografisi amerikalı efsane kadın dansçı martha graham a ait 1926 nisanında prömiyeri yapılan dans gösterisinden... fotoğraf 1927 yılına ait ve gnossienne dans performansından bir enstantane... martha graham, 1991 yılında 97 yaşında öldü... amerikanın en eski dans kumpanyasının kurucusu ve ölene kadar da koreografilerini sürdürmüş... gnossienne ise martha grahamın ilk ba

mohsen namjoo

az önce tanıştım mohsen namjoo ile ve yine ilk dinlediğim parçasında, hatta daha parça başlar başlamaz "budur" dediklerimden oldu... şu anda henüz 2. parçadayım ve dinlediğim ilk parça ile ikinci parça arasında zerre kadar alaka yok! sevdim bu adamı:)... zannedersem zaman zaman olduğu gibi "çok engin bir derya" ile karşılaştık yine ve zaten ben de bu bloğu boşuna yazmıyorum, öğreneceğiz bakalım ne kadar enginmiş mohsen namjoo ... karşılaştığım ilk bilgiyi -saçma da olsa- hemen vereyim; ülkemizde muhsin namcu diyenler de var!... hatta uzun uzun tartışmalar bile yapılmış bu konuda!... biri diyor sen hatalısın, öbürü diyor; hayır sen yanlışsın... her konuda olduğu gibi, bu konuda bile ciddi bir ayrışma söz konusu... klasik ülkemiz insanı durumu... tamam, gerçek adı doğal olarak farsça ve yazılışı farklı çünkü mohsen namjoo iranlı bir sanatçı... bu konuda bile tartışmaya ne gerek var anlamış değilim... çok mu zor? bakarsın adamın sayfasına, o neyi kabul etmişse, s

gordion oda orkestrası

gordion oda orkestrası geçtiğimiz haziran ayında yeni bir orkestramız daha dünyaya geldi.. gordion oda orkestrası .. son yıllarda bu konuda çok güzel kıpırdanmalar var ve yeni orkestralar, korolar, projeler, etkinlikler dikkat çekmeye başladı.. bu yeni ve genç oluşumların bir kısmı maalesef çinliler yarasa çorbası içtikleri için çeşitli şansızlıklara denk geldiler ama ben kaldıkları yerden yollarına devam edeceklerinden eminim... orkestranın en önemli hedefi; genç sanatçılara mesleklerini icra edebilme şansı vermek... sadece orkestracılık anlamında değil, solistlik anlamında da kendilerini gösterebilme yolunu onlara açmak... tabii ki bunu yaparken benim gibileri de barok konserlerle buluşturacaklar... buluşacağız gordion oda orkestrasıyla ancak birlikteliğimizin devamı için sürdürülebilirliğin sağlanması da şart... oldukça fazla sayıda genç sanatçımız gordion bünyesinde bir araya geldiler ve büyük bir heyecanla çalışmalarını sürdürüyorlar.. günümüz şartlarında, mutlaka sponsorlarının o

dünya piyanistler günü

gülsin onay daha önce hiç duymamıştım, az önce denk geliş karşıma çıktı... 6 aralık günü dünya piyanistler günüymüş... 2011 yılından beri... hikayesi de ilginç... usta piyanistimiz gülsin onay , 2011 yılında, 6 aralık günü "herkesin bir günü var, piyanistlerin neden özel bir günü yok" demiş ve 6 aralık gününü dünya piyanistler günü olarak ilan etmiş... biraz inceleyince, "şaka yollu ortaya attığım fikrimin marmarisli gazeteci ata sevgi tarafından haber yapılması üzerine bu denli ciddiye alınıp, benimseneceğini ve hatırlanacağını bilmiyordum doğrusu" dediğini de okudum... şaka yollu da olsa, ortaya atılan bu görüş benimsenmiş ve dünyaya da duyurulmuş anladığım kadarıyla ama dünyaca da benimsenmiş mi acaba diye biraz kurcalayınca, karşıma bu sefer de 8 kasım çıktı world pianist day olarak... bir de sayfa açmışlar... şöyle bir şey ... neden 8 kasım olduğunu anlamadım, daha doğrusu anlamak için uğraşmadım ama 8 kasımda farklı ülkelerden kutlayanları filan pay

org

benim hastalık boyutunda bir takıntım vardır bu org konusunda, bir kaç paylaşımımda bahsetmiştim daha önce... ülkemizde "org" olarak adlandırılan çok geniş bir müzik aleti grubu olması ve farklı adlandırılmalara gidilmeden, tamamına org adı verilmesidir bu takıntı... aslında bu takıntımda pek de haklı değilim, biliyorum ama üzerinde tuşları olan, birbiriyle alakasız her türlü cihaza tek bir isim verilip, org denmesini de hep yadırgamışımdır...  keyboardlar & piyanolar  başlıklı eski paylaşıma göz gezdirirseniz anlarsınız bu takıntımı... bu gereksiz takıntımda pek de haklı değilim dememin sebebi ise şu; aslında benim "org" denilip geçilmesini yadırgadığım cihazlar da "org" denen şeyin geliştirilmiş, elektronikleştirilmiş, dijitalleştirilmiş halleri... üstelik türkçe karşılıkları da yok ve tamamına org deyip geçmek de yanlış sayılmaz... benim takıntılı biçimde "gerçek org" dediğim ve hayranı olduğum şey aşağıdaki muhteşem varlık oluyor...

çingene müziği

çingene müziğine geçmeden önce; aşağıdaki paylaşımlara göz atabilirsiniz... gelem, gelem... çingeneler... dünyada bilindiği üzere, bir "dünya müziği" kavramı mevcut... world music denen!... kimi de her nedense hiç de sevmediğim bir şekilde "etnik" müzik diyor... aslında o kadar mide bulandırıcı bir tanımlama ki özellikle bu etnik müzik lafı!... etnik aslında yerel yada dar bir alana özgün gibi bir anlama sahip ama güncel ve yaygın kullanımı folklorik olmanın çok ötesine geçti, ırkçılığa kadar vardı resmen!... "ötekinin müziği" oluverdi resmen... web sayfaları kapatıldı, ötekinin müziğini dinleyenler kara listelere bile alındı... o yüzden ben zaten etnik lafını hiç benimseyemedim... dünya müziği lafı da çok saçma çünkü bu sefer insan "dünya dışı bir müzik mi var acaba" gibi bir arayışa giriyor... ne yani şimdi mesela madonna uranüs müziği mi yapıyor!... Robert E. Brown - dünya müziği mutfağı /  http://www.wesleyan.edu/ evet, madonna da